Sunday, July 10, 2011

bersihkan jiwa..bersihkan mereka..

"keBERSIHan itu sebahagian dari iman"
"BERSIH,cekap,amanah"
"sila BERSIHkan mulut anda sebelum cium saya"

Ewah..ewah..sekarang abang faiz dah jadi pembersih ye!dulu nak kemas katil sendiri pon malas,apatah lagi nak basuh jamban.sekarang tiba2 je nak BERSIH..hehehe.Tahniah kepada BERSIH yang berjaya menyuarakan pandangan anda dijalanan.Sepatutnya ia akan lebih BERSIH bila semua orang lebih memahami & bersikap terbuka.Apabila keadilan cuba dinafikan akan berlakulah yang dinamakan "collateral damage" -kerosakan yang tidak dapat dielakkan.

Kagum..
Saranan PM supaya kita hidup dalam 1Malaysia terdapat di dalam BERSIH.Semua kaum ada masa tu & yang paling penting generasi muda yang semakin matang yang boleh berfikir yang tak mudah tertipu oleh kerajaan.Kami bukan anti kamu,kami anti tindakan kamu.Tidak kah kamu semua nampak rakyat perlukan perubahan?rakyat sengsara dengan ekonomi sekarang yang membebankan setiap lapisan masyarakat.Kamu orang atas suruh kami berjimat sambil kamu semua berpesta di sana.Pergi keluar negara konon2nya buat kerja tapi melancong membazirkan duit rakyat sahaja.Duit digunakan untuk perkara yang tidak berfaedah.email 1 malaysia?menara merdeka?WTF!apa yang rakyat boleh guna dengan semua tu??

Lihat pada germany..Free education.itu yang rakyat mahu!rakyat mahu sesuatu yang memangfaatkan mereka.Sekarang semua nya naik minyak naik,gula naik,hutang naik,darah tinggi naik..tu belum sewa beli rumah lagi.pleaselah,play in with economy skit.janganlah asik nak pusing kat rakyat jer.kalaulah aku yang kerja exec ni pon rasa xcukup,camne yang kerja operator kilang yang gaji ratus2 je tu..lu orang r,management sucks!

Aku pernah kerja kerajaan sebelum kerja private.Aku tahu macam mana kerja lu orang,tak efektif,lambat & menghabiskan duit.yang korang tau mengular je.Aku duk dalam jabatan teknikal yang supposely sangat busy pon xde keje.Cuba bayangkan kalau jabatan lain yang jarang2 ada projek,kerja dari kerajaan.tak ke bazir duit bayar gaji dorang mengular?so aku amik keputusan keluar dari kerajaan & masuk private.Aku tak nak buang duit orang bayar gaji aku dengan buang masa.tapi aku berterima kasih kerana terima aku sementara waktu dulu.Ia betul2 membuka minda aku sekarang!

OK guys,cite panjang xguna nanti time election kita pangkah je.

No comments:

Post a Comment